Polasaí Inrochtaineachta ar Thraenacha Idirchathracha agus ar Gach Bealach Eile
Déanaimid ár ndícheall in Iarnród Éireann cúnamh a thabhairt dár gcustaiméirí atá faoi mhíchumas a bheith in ann taisteal ar ár gcuid seirbhísí iarnróid
Treoir do Phaisinéirí Iarnróid faoi Mhíchumas, 2015 (1MB)
Sa chuid seo, tá breac-chuntas ar fáil ar ár mbeartas inrochtaineachta maidir le seirbhísí Idirchathracha agus Comaitéireachta mar atá liostaithe thíos:
- Na seirbhísí IdirChathracha uile
- Seirbhísí Comaitéireachta Bhaile Átha Cliath - Port Laoise
- Seirbhísí Comaitéara Bhaile Átha Cliath - an Longfort
- Seirbhísí Comaitéara Conghaile, Baile Átha Cliath go Guaire
- Seirbhísí Comaitéireachta Mhala - Chorcaí - Cóbh - Mainistir na Corann
- Do Thuras ar Thraein a Phleanáil más rud é go bhfuil tú Faoi Mhíchumas
- JAM Card
- An Pháirceáil do Dhaoine faoi Mhíchumas ag Stáisiúin de chuid Iarnróid Éireann
- Cathaoireacha Rothaí agus Scútair ar Bord Traenacha
- Suíocháin Tosaíochta ar bord Traenacha
- Madraí Cuidithe ar Bord Traenacha
- Riding the Train
- Quiter Carriage
- Sensory Packs
- Gearáin faoin Acht um Míchumas
- Téigh i dTeagmháil Linn
Do Thuras agus an Cúnamh atá de Dhíth a Phleanáil do Chustaiméirí faoi Mhíchumas
Nuair a atá sé beartaithe agat taisteal ar an traein, nuair is féidir, cuir in iúl dúinn roimh ré na
riachtanais taistil atá agat ionas gur féidir socruithe a dhéanamh ionas go mbeidh an turas
chomh compordach agus is féidir. Sa chás nach bhfuil tú in ann dul i dteagmháil linn, déanfaimid
ár ndícheall chun cúnamh a chur ar fáil.
Our staff will use ramps to help you on or off our trains if required. For the below stations, an hour's notice is required to ensure staff can be deployed to assist you on or off your service.
- Heuston Station, Dublin
- Connolly Station, Dublin
- Limerick Junction
- Colbert Station, Limerick
- Mallow station
- Kent station, Cork
- Killarney Station
- Tralee station
- Kilkenny Station
- Waterford Station
- Athlone station
- Ceannt Station, Galway.
- Sligo station
- Ballina station
- Westport station.
24 hours advance notice needs to be given for all other stations to ensure staff can be deployed to assist you on or off your service.
Tá bearna idir an t-ardán agus na carráistí i roinnt stáisiúin a d'fhéadfadh deacrachtaí a chruthú do dhaoine a bhfuil lagú radhairc orthu nó a bhfuil laga gluaiseachta acu agus d'fhéadfadh sé go mbeadh cúnamh ag teastáil nuair a théann tú ar bord na traenach nó amach as an traein.
Dá mhéad eolais atá againn faoin gcúnamh ar leith a theastaíonn uait, is amhlaidh is fearr a
bheimid in ann an cúnamh cuí a chur ar fáil duit.
Agus tú ag dul i dteagmháil linn, tabhair na sonraí seo a leanas dúinn le do thoil:
- Dáta taistil
- Am taistil
- Stáisiún imeachta
- An stáisiún teachta (lena n-áirítear aon stáisiúin idir an dá cheann ag a bhfuil gá ann
tuirlingt chun traenacha a athrú) - An cineál míchumais
- Cineál cúnaimh atá de dhíth
- Modhanna iompair a úsáidtear chun dul agus chun imeacht ón stáisiúin imeachta
agus ón stáisiún teachta araon, m.sh. tacsaí nó carr príobháideach, agus más rud é
go mbeidh duine éigin ag bualadh leat ag do cheann scríbe chomh maith - Cibé an mbeidh tú ag taisteal leat féin nó in éineacht le compánach
- Cibé an mbeidh cúnamh ag teastáil sna stáisiúin imeachta agus teachta (lena náirítear stáisiúin athraithe, más bainteach) agus más rud go mbeidh, conas a bheidh
an fhoireann in ann tú a aithint - Aon sonraí eile chun cabhrú le foireann an iarnróid nó ar mian leat iad a shoiléiriú
Más gá duit turas a chur ar ceal a bhfuil socruithe speisialta déanta ina leith, cuir in iúl dúinn
ionas gur féidir leis an fhoireann a chur ar fáil chun cabhrú le daoine eile
If you need to cancel a journey for which special arrangements have been made, please let us know so that staff can be made available to assist others.
Cárta JAM
Chruthaigh NOW Group an Cárta JAM. Is gnóthas sóisialta é a thacaíonn le daoine a bhfuil deacrachtaí foghlama agus uathachas orthu chun poist le todhchaí a fháil. Dúirt úsáideoirí a sheirbhíse gur mian leo cur in iúil do dhaoine go dteastaíonn beagáinín ama breise nó foighne uathu.
Foghlaim tuilleadh maidir le Grúpa NOW ag nowgroup.org agus Cárta JAM ag jamcard.org.
Dóibh sin a bhfuil deacracht foghlama, uathachas, Asperger’s nó aon riocht orthu ina féidir go mbeidh bac ar chumarsáid, ceadaíonn an cárta JAM d’úsáideoirí cur in iúil do dhaoine eile go dteastaíonn beagáinín ama breise ar bhealach simplí éifeachtach neamh-bhriathra. Bíonn an Cárta JAM úsáideach san iompar poiblí, I dtimpeallacht mhiondíola nó timpeallacht chustaiméara eile.
Tá 3 rogha teachtaireachtaí ann le roghnú:
- Le do thoil bí foighneach, tá uathachas nó Asperger’s orm
- Le do thoil bí foighneach, tá míchumas foghlama nó deacracht agam
- Le do thoil bí foighneach, tá riocht eile agam
Cén áit is féidir liom ceann a fháil?
Is féidir leat do Chárta JAM a fháil ag ceann de na stáisiúin a leanas:
Stáisiún Uí Chonghaile, Baile Átha Cliath
Stáisiún an Phiarsaigh, Baile Átha Cliath
Stáisiún Heuston, Baile Átha Cliath
Stáisiún Cheannt, Corcaigh
Stáisiún Cheannt, Gaillimh
Stáisiún Colbert, Luimneach
Stáisiún Phluincéid, Port Láirge
Stáisiún MacDiarmada, Sligeach
Is féidir leat freisin ceann a iarradh go díreach ó Ghrúpa NOW le cuairt ar Shuíomh Chárta JAM agus an fhoirm iarratais a líonadh.
Más fear leat cárta fisiceach a úsáid, tá aip Chárta JAM ar fáil I gcomhair Android agus iOS. Ceadaíonn an aip duit do rogha teachtaireachta a roghnú, athbhreithnithe a thabhairt agus gnónna eile a ghlacann le JAM a aimsiú.
An Pháirceáil do Dhaoine faoi Mhíchumas ag Stáisiúin de chuid Iarnróid Éireann
Tá spásanna páirceála sainithe i ngach uile charrchlós inár stáisiúin do shealbhóirí Cárta Páirceála na hEorpa. Cuirtear ar fáil iad i suíomh áisiúil duit ar dhromchla coincréite nó tarra, le colbhaí íslithe agus cosáin neamhsleamhain, nuair is cuí. Chun tuilleadh eolais maidir le hinrochtaineacht stáisiúin a fheiceáil féach ar ár leathanaigh thiomnaithe stáisiúin.
Cathaoireacha Rothaí/Rollators agus Scútair ar Bord Traenacha
Tá teoranta leis an líon spásanna inrochtana do chathaoireacha rothaí ar na traein go léir, agus mar sin tá sé tábhachtach go gcuirfidh tú do spás in áirithe roimh ré.
We can accommodate wheelchair or powered scooters up to 700mm in width and 1200 mm long (including footplates) height 1435mm including occupant a maximum weight of 300kg including occupant and a turning radius of 900mm.
For the comfort of all customers, Rollators must be folded and stored in the luggage racks. Where travelling with an oxygen tank, please call us on 0818 366222 to arrange suitable assistance and seating arrangements.
For safety reasons if your wheelchair or mobility scooter is larger that the permitted dimensions, we cannot accept it as the wheelchair or scooter may not be able to turn corners on board the train.
De réir mar a thagann scútair i réimse leathan cruthanna agus méideanna, bíonn fadhbanna ag go leor acu ar thraenacha, mar shampla ní bhíonn roinnt díobh in ann gluaiseacht go sábháilte laistigh den charráiste. Mar gheall ar na fadhbanna sin, fágtar nach bhfuiltear in ann scútair áirithe a iompar ar roinnt traenacha, agus más úsáideoir scútar thú a theastaíonn uait taisteal ar iarnród, ba chóir duit dul i dteagmháil leis an stáisiún chun a chinntiú gur féidir leis an traein freastal ar do scútar
Suíocháin Tosaíochta ar bord Traenacha
Geallann Iarnród Éireann gach iarracht réasúnach a dhéanamh lena chinntiú gur féidir le
paisinéirí faoi mhíchumas suíochán a fháil ar thraein. Is féidir suíocháin a chur in áirithe ar líne
ag (01) 703 4837. De ghnáth, Suíochán Tosaíochta ainmnithe a bheadh i gceist leis seo.
Madraí Cuidithe ar bord Traenacha
Cuirtear fáilte roimh mhadraí treorach nó madraí cuidithe ar bord sheirbhísí uile Iarnród Éireann agus i stáisiúin traenach chomh maith.
Riding the train
The Riding the Train social story is available to assist and improve the experience for customers with sensory needs or communication issues such as autism, ADHD, cognitive impairments etc while travelling on our services.
Quieter Carriage
Tá an carráiste Níos Ciúine tugtha isteach arís ar gach seirbhís ó Heuston go Corcaigh chun seirbhísí a fheabhsú do chustaiméirí a bhfuil fadhbanna céadfacha acu, agus tar éis aiseolas ón bpobal.
Tá an carráiste Níos Ciúine (carráiste G) in áirithe ar líne den chéad uair anois agus tá an carráiste marcáilte go soiléir le brandáil corcra agus é á chur in áirithe ar líne agus freisin ar an taobh amuigh den charráiste. Le haghaidh tuilleadh sonraí féach le do thoil ar ár scéal nuachta faoi charráiste Níos Ciúine.
Sensory Packs
Sensory packs are available for customers with additional sensory challenges.
These packs contain ear defenders, sunglasses and a fidget spinner and are distributed to customers travelling by rail with additional needs. These packs are free of charge and can be obtained by filling in the below form.
Gearáin faoin Acht um Míchumas
Más mian leat gearán a chlárú faoin Acht um Míchumais 2005 déan teagmháil le access@irishrail.ie le do thoil.
Téigh i dTeagmháil Linn
- Ríomhphost: iewheelchairbookings@irishrail.ie
- Fón: (01) 703 4837 (ó Luan go hAoine, 09.00 go dtí 17.00, seachas ar laethanta
saoire poiblí) - Téigh i dteagmháil leis an stáisiún áitiúil duit