Infheistíocht i Traenacha Nua
D'fhonn tacú le seirbhísí iarnróid atá beartaithe faoin bPlean Forbartha Náisiúnta 2021 go 2030 a leathnú mar chuid de Thionscadal Éireann 2040, agus chun freastal ar an éileamh atá ag dul i méid, tá dhá mhór-ordú flít idir láimhe ag Iarnród Éireann.
41 carr nua iarnróid
I mí Dheireadh Fómhair 2019, d’fhaomh an Rialtas ordú le haghaidh 41 carr nua iarnróid. Beidh siadsan mar charranna iarnróid den aicme 22000 sa bhreis a chiallaíonn go mbeidh 275 carr iarnróid ann sa bhflít seo.
Is ionann seo agus infheistíocht de €150 milliún.
The new railcars began entering service on the Commuter and Intercity network in February 2024, and all were in service by the end of 2024.

Suas le 750 feithicil leictreach / feithicil hibrideach ceallra-leictreach
Chun tacú leis na méaduithe ar an acmhainn bonneagair a sholáthraíonn an clár DART + beidh gá le rothstoc breise.
Bhronn Iarnród Éireann, le tacaíocht ón NTA, an conradh don soláthraí Francach Alstom chun an flít is mó agus is inbhuanaithe i stair iompair phoiblí na hÉireann a sheachadadh i mí na Nollag 2021, do suas le 750 fheithicil faoi thiomáint leictreach / ceallraí thar thréimhse ama 10 mbliana.
Tá dhá ordú de 185 carráiste déanta go dtí seo, comhdhéanta de shé shraith de thraenacha leictreacha traidisiúnta cúig ghluaisteán agus trí shraith déag de thraenacha ceallraí-leictreacha cúig carráiste curtha isteach. Cé go bhfuiltear ag súil go mbeidh formhór na n-orduithe traenach ar thraenacha faoi thiomáint leictreach amháin, ligfidh an t-ordú tosaigh seo d’Iarnród Éireann méadaithe minicíochta agus acmhainne a sheachadadh ar fud an líonra fad a bhíonn an leictriú á chur ar aghaidh,i Mórcheantar Bhaile Átha Cliath agus b'fhéidir i gceantar Comaitéireachta Chorcaí araon.
Chomh maith leis na méaduithe acmhainne a dhéanfar a sheachadadh tríd an gClár DART+ agus an Flít nua DART+ i Mórcheantar Bhaile Átha Cliath, rachaidh carráistí Intercity atá in úsáid faoi láthair ar sheirbhísí Comaitéireachta i bhfeidhm ar theacht na dtraenacha nua faoi chumhacht leictreach chun seirbhísí iarnróid eile a fheabhsú agus a neartú.
Tá sé i gceist orduithe ina dhiaidh sin a chur ar aon dul le seachadadh Chlár DART+, agus ar aon dul leis na ceanglais maidir le hathsholáthar ar an mbunchabhlach DART (ag dáta ó 1984) níos déanaí sa deich mbliana.
I ndeireadh na dála, beidh flít iomlán iarnróid do Mhórcheantar Bhaile Átha Cliath (GDA) agus suas le 80% de na turais iarnróid throma ar fad in Éirinn, leagtha síos do thodhchaí a d'fhéadfadh a bheith saor ó astaíochtaí.
Is infheistíocht réabhlóideach €2 bhilliún é Clár DART+ faoi Thionscadal Éireann 2040 chun an acmhainn a mhéadú faoi dhó agus leictriú líonra Mhórcheantar Bhaile Átha Cliath a mhéadú, rud a chiallaíonn go dtabharfar taisteal ar an DART agus na buntáistí ar fad a bhaineann leis do phobail nua agus iad atá ann cheana.
Is féidir leat tuilleadh a fhoghlaim faoin gClár foriomlán DART+ agus faoin bhFlít nua DART+ nua ar www.dartplus.ie.
Flít Nua DART
Tá dhá ordú déanta le Alstom Transport don flít nua DART go dtí seo:
- Nollaig 2021: Traenacha gluaisteáin 19 x 5. They will begin to enter passenger service from Q2 2027 onwards, a revised programme primarily due to a redesign required on battery packs.
- Nollaig 2022: Traenacha gluaisteáin 18 x 5. Rachaidh siad i mbun seirbhíse do phaisinéirí in 2028.
Is é an príomh-chonradh ar feadh 10 mbliana a cheadaíonn suas le 750 gluaisteáin a cheannach ar bhonn scairt.
- Leithris – níl aon leithris feistithe ar na feithiclí seo ar aon dul leis an bhflít DART atá ann cheana féin. Dearadh le haghaidh toilleadh paisinéirí
- Toilleadh rothair – Tá 4 spás rothar in aghaidh na traenach agus 2 spás i ngach feithicil tosaigh agus deiridh. Cuirtear táille ar r-rothair ar fáil freisin.
- Cineál breosla – Tá an flít á chumhachtú go leictreach ó líne lasnairde. Ina theannta sin, tá stóras ceallraí ag 13 de na 19 dtraein a chumasaíonn gnáthoibriú ar línte lasmuigh den chóras líne lasnairde m.sh. Baile Átha Cliath Uí Chonghaile go Droichead Átha.