Tá sé beartaithe ag Iarnród Éireann stáisiún iarnróid nua a fhorbairt i gceantar na Coille Móire i mBaile Átha Cliath, ar phríomhlíne Chorcaí atá ann faoi láthair, tuairim is ceithre chiliméadar ó Stáisiún Heuston san oirthear agus tuairim is dhá chiliméadar go leith ó stáisiún na Páirce Thiar agus Ghort na Silíní ar an taobh thiar.
Tá pleananna ann don tionscadal ‘Imeall na Cathrach’ a thabharfaidh suas le 40,000 teach nua agus suas le 75,000 post chuig an gceantar sna blianta amach romhainn. Bheadh stáisiún nua na Coille Móire mar chuid de ‘mhol’ iompair phoiblí don cheantar amach anseo de réir mar a thiocfaidh an fhorbairt chun críche. (foinse: Creat Straitéiseach Imeall na Cathrach).
Tá ceantar cónaithe, Baile Formaid lastuaidh den iarnród agus is ceantar tionsclaíoch éadrom go príomha atá sa cheantar ó dheas faoi láthair.
I bhfianaise na leibhéal fáis a bhfuiltear ag súil leo go háitiúil agus ar fud chathair Bhaile Átha Cliath ina hiomláine, is dócha go mbeidh gá le réitigh iompair ilmhódacha (lena n-áirítear an stáisiún iarnróid nua sa Choill Mhóir) chun freastal ar an éileamh ar iompar sa cheantar sa mheántéarma agus san fhadtéarma. Moladh an stáisiún ag Coill Mhóir i Straitéis Iompair Mhórcheantar Bhaile Átha Cliath mar bhealach chun rochtain nua a sholáthar ar an líonra iarnróid sa cheantar seo atá dlúthdhaonra agus atá ag fás.
Is é an suíomh is dealraithí a roghnófar don stáisiún nua siar ó Dhroichead Bhóthar na Coille Móire. Beidh bealach isteach an stáisiúin ar an taobh thuaidh (Baile Formaid) den iarnród. Ritheann an líne iarnróid i ngearradh domhain sa cheantar seo, dá bhrí sin is dócha go mbeidh an stáisiún nua i bhfolach ó radharc ó na maoine cónaithe ó thuaidh agus comhtháthóidh sé isteach sa tírdhreach uirbeach atá ann cheana.
Beidh plás bhealaigh isteach an stáisiúin ar an taobh thuaidh den iarnród as a dtiocfaidh bealach isteach an stáisiúin. Beidh an ceantar seo in aice do na réadmhaoine cónaithe ar Bhóthar na Coille Móire agus beidh meaisíní díola ticéad agus scáthláin rothair clúdaithe ann agus soláthróidh sé spás sábháilte don fhearann poiblí d’úsáideoirí iarnróid. Déanfar soláthar freisin do chlúdach soilsithe agus TCI sa limistéar seo agus cuirfidh geataí inghlasáilte ar chumas an limistéir seo a dhúnadh le linn uaireanta neamhoibríochta.
Cad Iad na hOibreacha atá ag Teastáil?
Beidh an stáisiún nua comhdhéanta de dhá ardán, ceann amháin soir agus ceann siar ar phríomhlíne Chorcaí mar atá. Beidh na hardáin nua thart ar 174 mhéadar ar fhad, chun freastal ar na traenacha nua DART. Ina theannta sin beidh gach ardán 3.5 méadar ar leithead. Beidh ceamaraí TCI, córais faisnéise poiblí agus fógartha poiblí, agus scáthláin do phaisinéirí ar an dá ardán.
Beidh rochtain ar na hardáin trí staighrí agus droichead coisithe clúdaithe ina mbeidh ardaitheoirí lán-inrochtana freisin. Beidh bealach isteach an stáisiúin ag an leibhéal céanna leis an droichead coisithe iarnróid.
Cad Iad na Buntáistí?
Soláthraíonn sé rochtain nua ar an líonra iarnróid do suas le 16,000 cónaitheoir áitiúil agus go leor gnólachtaí laistigh de chiliméadar amháin den stáisiún nua.
Feabhsaíonn sé nascacht iompair phoiblí do chónaitheoirí na Coille Móire / Bhaile Fhormaid le suas le 11 thraein in aghaidh na huaire in aghaidh an treo nuair a chuirtear an clár DART + i bhfeidhm (faoi réir éilimh).
Feabhsaíonn sé rochtain ar sheirbhísí, ar fhostaíocht agus ar dheiseanna oideachais do chónaitheoirí áitiúla trí nascacht fheabhsaithe le Mórcheantar Bhaile Átha Cliath.
Deiseanna idirmhalartaithe ag stáisiún Uí Chonghaile reatha agus ag stáisiún nua Heuston Thiar le haghaidh seirbhísí fad-achair.
Comhtháthú agus idirmhalartú níos fearr le modhanna iompair reatha amhail bealach fithbhealach BusConnects S4, na bealaí uimhir 60 agus G, agus níl an stad bus is gaire ach 110 méadar ar shiúl, ag soláthar roghanna idirmhalartaithe ilmhódacha do chónaitheoirí.
Tá an stáisiún suite go maith chun comhtháthú a dhéanamh le naisc Luas a d’fhéadfadh a bheith ann amach anseo agus le líonraí taistil gníomhacha pleanáilte.
Spreagann sé roghanna taistil níos inbhuanaithe, trí rogha mhalartach ar thurais i gcarranna príobháideacha a chur ar fáil, agus ar an gcaoi sin astaíochtaí CO2 a bhaineann le hiompar a laghdú chomh maith le cuidiú le plódú tráchta i limistéir ghnóthacha a mhaolú.
Tacaíonn sé le forbairt dhlúth inbhuanaithe sa cheantar, lena n-áirítear Tionscadal Imeall na Cathrach, a bhfuil an poitéinseal ann do suas le 40,000 teach nua agus suas le 75,000 post nua.
Cé gur tionscadal é Stáisiún na Coille Móire atá neamhspleách ar an gClár DART+, tá Iarnród Éireann, CIÉ, agus an NTA ag obair le chéile chun seachadadh an dá thionscadal a chomhordú.
Tá tuilleadh eolais faoi Chlár DART+ le fáil ag: www.dartplus.ie.
Maoiniú Tionscadail
Maoineoidh an Roinn Iompair an stáisiún nua tríd an Údarás Náisiúnta Iompair (NTA).
Ceisteanna Coitianta
The station at Kylemore has been proposed in the Greater Dublin Area Transport Strategy as a means of providing a new access to the rail network in this densely populated and growing area. The station will provide a new access to the railway for up to 16,000 residents and numerous businesses within 1 kilometre of the new station. In addition there are plans for up to 40,000 new homes and up to 75,000 jobs to be located in the area in the coming years as part of the ‘City Edge’ project which will regenerate and revitalise the area. It has also been developed in part as a result of feedback received during the public consultation on the DART+ Programme.
Is é an suíomh is dealraithí a roghnófar don stáisiún nua siar ó Dhroichead Bhóthar na Coille Móire.
There is a residential area, Ballyfermot to the north of the rail line and the area to the south is primarily light industrial at present, however there are plans for the ‘City Edge’ project to regenerate and revitalise this area, bringing a very substantial increase in the housing and the number of businesses located in the area over the coming years.
Aithníodh an suíomh seo tar éis próiseas láidir roghnúcháin roghanna le linn chéim Forbartha Coincheapa agus Roghnú Rogha an tionscadail. Rinneadh anailís ilchritéar ar ghearrliosta de roghanna suímh agus sainaithníodh an suíomh sin mar an rogha is fearr feidhmíochta, in part because it provides the best opportunities for multi-modal interchange and future active travel links.
Cuirfidh an stáisiún nua rochtain iarnróid ar fáil do suas le 16,000 cónaitheoir áitiúil atá ina gcónaí laistigh de 1 km ó stáisiún nua na Coille Móire.
Tá ceantar is ceantar tionsclaíoch éadrom go príomha atá sa cheantar ó dheas faoi láthair, mar sin féin, tá pleananna ann don tionscadal ‘Imeall na Cathrach’ a thabharfaidh suas le 40,000 teach nua agus suas le 75,000 post chuig an gceantar sna blianta amach romhainn.
Bheadh stáisiún nua na Coille Móire mar chuid de ‘mhol’ iompair phoiblí don nua cheantar Imeall na Cathrach.
Tá straitéis pháirceála ag an NTA do stáisiúin agus ní aithnítear Stáisiún an Coille Móire mar stáisiún le páirceáil. Tá an stáisiún suite chun coisithe agus rothaithe a mhealladh go príomha ón gceantar máguaird. The new Bheadh stáisiún nua na Coille Móire mar chuid de ‘mhol’ iompair phoiblí don nua cheantar Imeall na Cathrach.
Tá – Cuirfear scáthláin rothar clúdaithe ar fáil i limistéar phlás iontrála an stáisiúin.
Tarlaíonn formhór mór na dturas a dhéantar ar ár seirbhísí gach lá gan aon teagmhas. Mar sin féin, déanfar foráil maidir le forálacha slándála lena n-áirítear; soilsiú agus TCI feadh conairí rochtana agus ardán an stáisiúin. Déanfar monatóireacht bheo ar limistéar ardán an stáisiúin ónár n-ionad monatóireachta slándála. Nuair is gá, cuirfear fógraí / rabhaidh slándála in iúl thar an gcóras PA agus cuirfear an Garda Síochána ar an eolas más gá. Beidh pointe cabhrach do chustaiméirí ar an ardán freisin. Tá dearadh an stáisiúin an-oscailte, mar sin díspreagfaidh faireachas éighníomhach iompar frithshóisialta freisin. Mar gheall ar rochtain an stáisiúin, díreach amach ó Bhóthar na Coille Móire, tá an suíomh seo tarraingteach ó thaobh sábháilteachta an phobail de mar go mbeadh an stáisiún le feiceáil ón mbóthar.
The entrance to the station is step-free and level with the street. Access to the platforms is via lifts or stairs. In addition Iarnród Éireann provides assistance for customers that require additional support. This can be accessed via our website.
Iarnród Éireann strive to make our services accessible to all passengers. The vast majority of our customers now use LEAP cards for travel, with their tag on tag off feature, meaning there is no need to purchase tickets individually. Ticket machines will be provided at the station entrance, therefore there are no plans for the station to be staffed.
Dearfar an droichead coisithe le painéil scamallacha a ligeann don solas dul tríd ach a chuireann cosc ar dhaoine ar an droichead breathnú amach ar réadmhaoine in aice láimhe.
As the railway is in a deep cutting, the footbridge will be at street level, with the station platforms at a lower level.
As part of the DART+ project an Environmental Impact Assessment was carried out. This identified the need for noise barriers in the area adjacent to the railway line in the Ballyfermot area to help mitigate the additional noise impacts. Further assessment will take place specifically in regard to noise impacts of the station at the next stage.
In order to maintain services during the day, the majority of the construction works along the railway line will take place at night. Works outside of the live railway corridor can progress during the day (i.e. construction of the station entrance). Every effort will be made to avoid, reduce, and/or mitigate negative impacts, however, there is likely to be some disturbance experienced by those in close proximity to the railway line caused by noise, lighting or fencing/hoarding erected associated with the construction activities.
There is normally a 2.4m palisade fence on the boundary of Iarnród Éireann property approximately 5-6m from adjacent property boundaries. The proposed new sound barrier will be a similar height to the usual palisade fence. Therefore, there should not be a significant difference in the view.
Although Kylemore Station is a project independent from the DART+ Programme, Iarnród Éireann, CIÉ, and the NTA are working together to coordinate the delivery of both projects. Kylemore Road bridge will be replaced as part of the DART+ works.
Faoi láthair tá suas le 5 thraein in aghaidh na huaire i ngach treo sa bhuaic ag dul trí cheantar na Coille Móire, agus 3 thraein seachbhuaice. Nuair a bheidh an obair DART+ ID críochnaithe, ag brath ar an éileamh, beidh suas le 11 dtraein in aghaidh na huaire i ngach treo sa bhuaic agus suas le ceithre thraein seachbhuaice. Tá amchláir agus patrúin stoptha do na seirbhísí seo fós le socrú agus beidh siad faoi réir comhairliúcháin ar leithligh i gcomhar leis an NTA, ach meastar go mbeidh méadú suntasach ar sheirbhísí.