Cill Chomhghaill go dtí an Caisleán Nua
Clúdaíonn limistéar an tionscadail tuairim is 4 km idir Cill Chomhghaill agus an Caisleán Nua, agus clúdaíonn na hoibreacha atá beartaithe 2.5 km den stráice seo. Tá an t-iarnród suite ar chlaífort nádúrtha ar cúl na trá, atá ina comhartha sóirt de thrá barra amuigh bog a bhfuil geolaíocht chrua fúithi. Tá an t-iarnród cosanta go háitiúil ag sraodbhallaí carraige ag Stáisiún Chill Chomhghaill agus ag béal an inbhir, ar a dtugtar The Breaches. Tá limistéar an tionscadail laistigh de roinnt láithreáin caomhantais ainmnithe, lena n-áirítear Limistéar faoi Chosaint Speisialta na Muirí agus Limistéar faoi Caomhnú Speisialta Bhogach na Muirí.
Cuspóirí an Tionscadail
Is iad cuspóirí an tionscadail:
- Chun tionchar scaileogú na dtonnta ar bhonneagar agus oibríochtaí an iarnróid a laghdú,
- Chun an baol a bhaineann le creimeadh cósta agus leis an iarnród a lagú a laghdú.
An Scéim Roghnaithe
Is éard atá sa scéim roghnaithe ná sraodbhalla carraige feadh codanna den chósta idir Cill Chomhghaill agus an Caisleán Nua chun an t-iarnród a chosaint ar chreimeadh agus ar scaileogú. Beidh dhá shraith d’armúr carraige ardchaighdeáin ann a chuirfear thar gheoiteicstíle, agus an dearadh curtha in oiriúint ag baint úsáide as samhlacha tonnta a chuireann ardú leibhéal na farraige san áireamh.
Fíor 1: Radharc léiritheach ar shraodbhalla carraige ag an Muiríoch
Sraodbhalla Coincréite
Ag íos-droichead The Breaches, moltar sraodbhalla coincréite in ionad sraodbhalla cloiche chun líon na gcreachadóirí a íoslaghdú in aice le suíomh neadaithe na Geabhróige Bige. Áirítear leis an struchtúr seo fána coincréite, carnán bileog ingearach, agus cosaint soc carraige. Mar gheall ar neamhscagacht coincréite, tá balla tonnta níos mó ag teastáil chun rith suas tonnta agus scaileogú a bhainistiú.
Fíor 2: Radharc léiritheach a thaispeánann na sraodbhallaí coincréite atá beartaithe ag The Breaches.
Ballaí Mara
Suiteálfar ballaí tonnta, déanta as coincréit athneartaithe réamhtheilgthe, taobh thiar den chuid is mó de na sraodbhallaí chun gníomhú mar bhacainní neamhscagacha. In áiteanna ina bhfuil an trá cobhsaí, is leor ballaí tonnta leo féin, gan sraodbhallaí.
Fíor 3: Radharc léiritheach ag breathnú ó Dheas go dtí an Caisleán Nua ina léirítear an t-aistriú ón mballa suite siar go dtí sraodbhalla carraige le balla tonnta.
Rochtain do Choisithe
Chun rochtain shábháilte do choisithe a áirithiú, cuirfear céimeanna coincréite réamhdhéanta nua leis ó dheas ó The Breaches, agus déanfar céimeanna atá ann cheana féin in aice leis an gCaisleán Nua a athsholáthar. Níl aon chéimeanna nua beartaithe idir Liaigh Mhór Íochtarach agus an Caisleán Nua, áit a bhfuil rochtain ar an trá fós oscailte.
Tógfar rampa rochtana cothabhála in aice leis an gcrosaire leibhéalta ó dheas de The Breaches chun tacú le cothabháil leanúnach. Déanfar é a dhaingniú le bacainn indíghléasta chun rochtain neamhúdaraithe a chosc.
Ábhar Úsáideach agus Ábhar is féidir a Íoslódáil
- Preferred Scheme Kilcoole to Newcastle Brochure
- Illustrative view of rock revetment at the Murrough
- Illustrative view showing the proposed concrete revetments at The Breaches
- Illustrative view looking South to Newcastle showing the transition from the set back wall to a rock revetment with wave wall
- Kilcoole to Newcastle Location Plan
- Kilcoole to Newcastle (Coastal Cell Area 6.1) Phase 3 Design Report