An Caisleán Nua go Muiríoch Chill Mhantáin
Síneann limistéar an tionscadail tuairim is 8 km idir an Caisleán Nua agus Muiríoch Chill Mhantáin, agus clúdaíonn na hoibreacha atá beartaithe 4 km den stráice seo. Tá an t-iarnród suite ar chlaífort nádúrtha ar cúl na trá, atá ina comhartha sóirt de thrá barra amuigh bog a bhfuil geolaíocht chrua fúithi. Tá an t-iarnród faoi chosaint áitiúil ag sraodbhallaí carraige in aice leis an gCaisleán Nua, Pointe na gCúig Mhíle agus Cill Mhantáin; níl an chuid eile cosanta, agus tá maolaire leathan (25-70 méadar) idir an trá agus an t-iarnród i roinnt limistéar. Tá limistéar an tionscadail laistigh de roinnt láithreáin caomhantais ainmnithe, lena n-áirítear Limistéar faoi Chosaint Speisialta na Muirí agus Limistéar faoi Caomhnú Speisialta Bhogach na Muirí.
Ar na príomhghuaiseacha tá scaileogú tonnta—mar gheall ar an iarnród íseal agus an trá chúng—agus creimeadh a d’fhéadfadh an trá a dhéanamh níos géire agus níos cúinge, rud a d’fhéadfadh na struchtúir charraige agus an t-iarnród a lagú le himeacht ama.
Cuspóirí an Tionscadail
Seo a leanas cuspóirí an tionscadail idir an Caisleán Nua agus Muiríoch Chill Mhantáin:
- Chun tionchar scaileogaithe ar bhonneagar agus oibríochtaí an iarnróid a laghdú;
- Chun an baol a bhaineann le creimeadh cósta agus leis an iarnród a lagú a laghdú.
An Scéim Roghnaithe
Is éard atá sa scéim roghnaithe ná sraodbhalla carraige feadh codanna den chósta idir an Caisleán Nua agus Muiríoch Chill Mhantáin chun an t-iarnród a chosaint ar chreimeadh agus ar scaileogú.
Sraodbhalla carraige
Tógfar sraodbhalla carraige feadh codanna den éadanas chun creimeadh a chosc agus chun scaileogú a laghdú ar an iarnród. Beidh dhá shraith de charraig armúrtha ghrádaithe d’ardchaighdeán thar fhoshraith agus geoiteicstíl. Roghnaítear an charraig go cúramach ó thaobh marthanachta agus cobhsaíochta de, agus cuirfear ardú ar leibhéal na farraige sa todhchaí san áireamh. Tá dearadh an tsraodbhalla—a fhána, a airde agus a leithead—tomhaiste chun scaileogú tonnta a laghdú le go mbeidh siad ag teorainneacha inghlactha chun oibríochtaí iarnróid a chosaint.
Fíor 2: Radharc léiritheach ar shraodbhalla carraige ag an Muiríoch.
Ballaí mara
Le linn an deartha coincheapa, moladh balla mara coincréite ar chúl an droma idir an Caisleán Nua agus Muiríoch Chill Mhantáin chun bacainn neamhscagach a sholáthar ar chúl na sraodbhallaí carraige.
Mar sin féin, le linn an réamhdheartha rinneadh próifíl an tsraodbhalla carraige a choigeartú chun fuinneamh tonnta a ionsú agus a scaipeadh ar bhealach níos fearr agus chun deireadh a chur leis an ngá atá le balla droma.
Céimeanna rochtana do choisithe
Chun rochtain shábháilte do choisithe ar an trá agus ón trá a áirithiú, áirítear sa dearadh 10 sraith de chéimeanna coincréite réamhtheilgthe idir an Caisleán Nua agus Muiríoch Chill Mhantáin. Cuidíonn na céimeanna seo le cosc a chur orthu siúd a théann chun na trá a bheith gearrtha amach ag an taoide. Tá a suíomh bunaithe ar leagan amach na gcosaintí cósta, le céimeanna scartha amach gach 600 méadar óna chéile, rud a chinntíonn siúlóid 300 méadar ar a mhéad go dtí an pointe imeachta is gaire.
Fíor 2: Sraodbhalla carraige ó thuaidh ón Muiríoch.
Ábhar Úsáideach agus Ábhar is féidir a Íoslódáil
- Preferred Scheme Newcastle to Wicklow Murrough Brochure
- Illustrative view of rock revetment at The Murrough
- Illustrative view Rock revetment north of The Murrough
- Newscastle to Wicklow Murrough Location Plan
- Newcastle to Wicklow (Coastal Cell Area 6.2) Phase 3 Design Report